En verklig fantasivärld...

Hej hej!^^

Tänk att sommaren är här :D det gör mig bara så lycklig. Jag var i skogen här om dagen och jag tror inte jag kan förklara de känslor jag fick men kanske kan jag måla upp någon sorts bild för er över hur det var eller så kanske jag kan få er att besöka denna fantastiska plats själva. Jag vet att jag kommer att låta som en riktig skogsmulle kanske till och med en galning men det skäms jag inte för (just nu i alla fall).

Det var jag och min hund som var ute och gick. Eftersom skolorna här i närheten har orientering just nu lyssnade jag på musik via min mp3 för att slippa allt skrik men ganska omgående lämnade vi istället det vanliga spåret och sökte oss längre in i skogen där skolorna inte sätter ut några kontroller, kanske i hopp om att minska antalet borttappade elever. När ljudet från dessa elever hade försvunnit tog jag av mig mina hörlurar bara för att upptäcka att musiken inte försvann. Fåglarna kvittrade nu de vackraste melodier. Jag blundade en stund och lyssnade till de vackra tonerna samtidigt som en varm bris snuddade vid mig. När jag öppnade ögonen igen såg jag att solen nu lyste igenom trädkronorana på det mest magiska sätt. Jag tittade ner på marken för att se vart min hund hade tagit vägen och jag fann henne stående mitt i nästa under. Hon stod på samma mark som jag, en mark helt täckt av blommor i fängslande färger. När Gina såg att jag plötsligt började le mot henne viftade hon glatt på svansen och trippade vidare in i skogen med sina små lätta steg. Jag lät henne ta täten och följde bara blint efter. I den stunden skulle jag inte blivit förvånade om jag plötsligt såg en älva komma dansandes mellan träden eller om det satt ett troll bakom nästa klippa. Jag förlorade mig helt i ögonblicket, just där och då skulle jag kunna ha dött lycklig utan minsta sorg som tyngde mitt hjärta.

Nu rekomenderar jag starkt att du besöker denna fridens plats. Jag lovar det skulle göra vem som helst mycket gott bara du vågar att släppa alla bekymmer och låta lugnet omfamna dig. Förr eller senare måste man dock återvända till verkligheten men vem säger att det är för evigt.

Ha det toppen!
Kram^^ 

Kommentarer
Postat av: sara

aww.... va mysigt. ^^

2010-05-07 @ 12:09:43
Postat av: Linnea

ser dte framför mig,ooh ad jag vill dit för tillfället! bara att få släppa allt...

2010-05-09 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0