Yay!!

Hello!
Sara har... Ska borja med att saga att jag ar utan a, a och o idag. Hoppas det forstods. I alla fall sa ar jag framme och mar otroligt bra, vadret ar absolut toppen. Just nu sitter jag ensam i huset, Jack ar ivag och handlar lite och Connie ar pa deras resturang och jobbar. Sa det ar jag och Frida, deras lilla chihuahua. Kom fram lordagsnatt efter ungefar 24 timmar ute pa resandefot.

Pa lordagmorgon akte vi ut till Arlanda, det var samling klockan fem. Det var tre andra stselever dar, trodde att vi skulle vara fler an sa. Vi checkade in vara saker, sa hej da till vara familjer och sen drog det ivag. Vi vandra runt lite innan vi sen gick till gaten. Vi holl ihop under typ hela resan till Chicago. I alla fall sa satt vi bredvid varandra till London och snackade en del. Nar vi efter ungefar tva timmar med flyget kom till London hade vi tva timmar dar om jag inte minns fel, sa vi satt och spelade lite kort. Sen mote vi upp de andra stselverna i vid var gate. Det var flera fran Finland, nagra fran Norge, en kille fran Tyskland och sa tror jag att det var nagon mer. Dar var ocksa Victor en till kille fran Sverige. Sen sa satte vi oss pa planet mot Chicago, satt med Saskia (en av tjejerna fran Sverige) och Victor. Efter den atta timmar langa resan var vi framme och gick av planet, da var det bara att stalla sig i ko for immigration(?) detta tog ett tag och sen hamtade vi vara vaskor och begav oss ivag for att checka in dem. Har var det lite problem och jag fick en biljett utan placering utan bara terminal, gate och tid. Jag hade lite panik pga detta. Har tappade vi Louise (den andra tjejen fran Sverige) och sen drog vi ivag till var terminal. Saskia hangde pa trots att hon egentligen skulle till terminal 2, men i alla fall sa satt vi med henne utanfor ett tag innan vi bestamde oss for att det var dags att ata lite. Sa vi sa "hej da", "lycka till" och allt sant dar. Sa sen var det jag, Victor och Nils (killen fran Sverige som vi mote pa Arlanda) kvar, bada skulle till Denver i Colorade. Vi gick och at, sen till deras gate och satt dar tills de skulle aka. Sa da blev det fler "hej da" och "lycka till". Efter det var jag ensam kvar i Chicago, sa jag gick till min gate och dar fick jag mitt stolsnummer och sen var det bara en fyra timmar flygresa till Sacramento, Kalifornien. Pa flygplatsen stod min vardfamilj och vantade med blommor. Sa vi kramades och pratade lite, hamtade min vaska som kom efter en stund och sen satte vi oss i bilen och akte till huset. Var framme runt ett pa natten sa det var bara att ga och lagga sig.

Sen sa pa sondagen sa akte upp till resturangen, Cook's. Verkligen ett jatte mysigt stalle. Dar at jag lite frukost och traffade delar av familjen. Eric (en av sonerna), Amber (gift med den aldsta av sonerna, Chad), Jeff och Jamie (barn till Chad och Amber). Kan saga att jag slog Jeff i biljard! Som jag spelat en eller tva ganger i mitt liv. I alla fall sa drog Jack och jag ivag pa ett mote med omradsrepresentanten lite senare, det var en annan utbytesstudent dar, Giorgia fran Italien. Vi fick lite information och sa, jag pratade med Giorgia en del, mycket trevlig tjej. Efter det motet akte vi ivag till Chads och at middag dar. Jeff foljde med oss tillbaka hem och vi forsokte se en film, men jag var otrologt trott och holl pa att somna... Pa mandagmorgon akte vi ivag till Cook's igen, at frukost och sen akte vi ivag for att handla lite. Vi akte till skolan och kollade lite. Jag fick ocksa mina klasser jag ska ha. Pa hosten ska jag lasa English 3, dance 2, eng/design 1 och Prov&statistics. Pa varterminen blir det: US history/geog, Archdesign/Graph., Creative Writing och dance 3... Yay! Ja, det var dem. Sen akte vi och fixade en mobil till mig, efter det och handlade till resturangen. Pa kvallen hjalpte jag till med middagen, sen kom John och Melissa over med sina barn. Det var trevligt. Vi akte sen ivag och kollade pa deras hus, som ligger inte sa langt ifran har men en bit.

Sa igar sa akte vi vag till Sacramento for att shoppa lite, blev inte sa mycket med det. Efter det sa akte vi och tittade pa hus, de var otroligt stora och haftiga. Kommer inte ihag vad stallet heter men wow! Sa vi tillbringade ungefar en timme med det innan vi akte till Cook's. Det var en man som skulle ha en fest dar, vi stannade och hjalpte till. Det var otroligt kul. Sen sa akte vi tillbaka hem. Idag ska vi pa ett mote pa skolan, alla freshmen och nya elver gar pa det har. Sa da far jag typ se om det ar nagra andra utbytesstudenter dar. Jeff ska ocksa vara dar eftersom han ska borja pa High School i ar. Sjalv sa ska man vara Junior, de pratade om att jag skulle vara Senior forut men andrade sen.

Ja.... det ar val typ allt som har hant an sa lange, det kanns verkligen som om jag varit har i mer en bara de har dagarna. Jag har blivit valdigt fortjust i att bo har ute i skogen, jupp det ligger mitt i skogen och jag har ungefar en timme till skolan, ska aka en sandar gul skolbuss! ^^ Wow... det blev ganska langt, men inte lika langt som mailet jag fick fran Maria haromdagen^^ Hon har ju akt ivag till Gotland nu, sa far se nar hon hor av sig igen...
Klockan ar tva pa dagen har borta och typ elva hos er...
Hugs!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej!

Kul att få höra mer om hela resan. Det var kul att prata med dig på Skype igår. Lite tomt är det här nu, får se hur det blir då Linena och Fred åkt också.

Sköt om dig

Kram

2010-08-05 @ 08:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0