"Fear of a name increases fear of a thing itself."

Hello again!
Det snöar inte längre utanför fönstrena, men de hotar med regn, fast det är ju ganska bra. Bättre än snö! Det snöade otroligt mycket förra fredagen så gick inte till skolan… Hade planerat att gå. Okej ska berätta lite mer in på det.

Vi hade en hel del snö redan helgen innan så vi bestämde att jag skulle till Chad och Amber och sova där. Detta var på måndagen, vi hade ju lång helg som var otroligt skön. Så på måndagsmorgonen åkte vi till Cook’s eftersom Connie skulle jobba och lite så. Och så att vi kunde duscha! Vi hade också Aryah med oss, eftersom hennes föräldrar jobbade däruppe också. Sen så spenderade vi mesta delens av dagen där. Efter det åkte vi över till Grizzly Flat, där Chad bor. Vi gick in, men ingen var hemma så vi satt och tittade på tv tills de kom hem. Vi hade en trevlig kväll med god middag och allt. Sen så sov jag ju där så jag skull kunna komma till skolan på tisdagen. Under tisdagen så lyckades Jack köra ut och in bilen utan problem, plus att de pumpade vatten. Så tisdag efter skolan slutat tog jag bussen upp till Omo Ranch.

Onsdagen kom Jeff och Jamie (Chad och Ambers barn) hem till oss för att sova där. Chad och Amber åkte nämligen till Sacramento för att fira sin bröllopsdag tror jag att det var… Aryah och Eric kom till upp också och vi åt en god middag :) Sen va det dags och sova eftersom vi skulle till skolan nästa dag. På torsdagen åt vi pannkakor till frukost innan vi packade oss ut till bilen för att åka till skolbussen, Jamie som börjar senare än Jeff och mig stannade kvar med Connie. Jag hade packat alla mina saker eftersom jag skulle spendera natten och sen fredag natt hos Chad och Amber igen. Så jag hoppade på den bussen istället när skolan slutat och åkte upp till Grizzly Flat. Vi hade en trevlig kväll, tittade på tv och så. Såg ett program kallat Man vs. Wild. Ganska hemskt, han åt en rå fisk och klädde sig i sälskin när han skulle simma över en sjö…
I alla fall så på Fredagsmorgon runt fem så ringde telefonen och Amber svarade. Hon kom sen och knackade på dörren till Jamies rum(där jag sov) och berättade att skolan hade två timmars delay. Hon sa också att vi kunde stanna hemma om vi ville. Jag planerade som sagt att gå till skolan men satte om min alarmklocka två timmar. Vaknade när den ringde 7.15 och gick upp för att ta en dusch och göra mig iordning. Jag gick ut och började fixa min sminkning i Jamies rum.  Jag gick ut för att hämta något i min väska, Jeff och Jamie satt i soffan. Jeff frågade om jag skulle till skolan och sa ja… Han sa att han planerade att stanna hem… Jag tittade ut genom fönstret och ångrade mig snabbt. Det hade kommit ungefär en fot av snö under natten och snön vräkte fortfarande ner. Så vi stannade alla hemma, (Jamies skola hade ringt och sagt att hennes skola var inställd.) Så vad gjorde vi under denna underbara dag? Jo, vi satt inne i soffan och spelade Black Ops! Woho!! Måste nästan skaffa mig ett Play station 3 så att jag kan spela det! Det var faktiskt kul. ^^ Innan vi började spela satt vi och pratade om typ ingenting i en timme eller mer. :O

Senare på kvällen kom några av Jamies kompisar över… Hon fyllde nämligen år måndagen innan och hade sin fest. Slumberparty! Även tre av deras kusiner kom över (de som jag gick och såg Harry Potter med!) Vi hade en trevlig kväll spelade spel och åt mat och pratade. Jamie och hennes kompisar spenderade mesta av tiden inne på Jamies rum och Jeff hade en kompis över. Sen så kom natten, jag och de tre kusinerna sov i vardagsrummet väl utplacerade på sofforna, en på golvet.

På lördagen vaknade vi och började spela Black Ops igen. Det var kul. Sen så åt vi frukost, biscut and gravy. Det var gott ^^ Vi åkte sen och spelade Laserdome!!! Det var otroligt kul, det var så länge sen jag gjorde det sist. Här slöt också två till kusiner upp med oss, plus en av Ambers systrar. Efter spelet så åkte vi till Round Table och åt Pizza, vilket var trevligt och gott. Sen så skjutsade vi hem alla kompisarna och drog sen tillbaka till deras hus. Jag skulle egentligen ha åkt hem här också, men pga. av snön som kommit så kunde de inte köra ut bilarna. Det var cirka fyra fot av snö däruppe och det tog Jack och Connie en timme att komma ut. Så vi bestämde att jag skulle spendera två till nätter uppe i Grizzly Flat. Alltså så jag kunde komma till skolan på måndagen och sen ta bussen hem till Omo Ranch. Så vi kom hem och den äldsta av kusinerna och Jeff hade dragit iväg till Jeffs kompis. Så jag satt i soffan och läste min bok ^^ Harry Potter and the Prisoner of Azkaban… Jo, jag läser den igen. Vi hade en trevlig eftermiddag, väldigt lugn och skön. Sen så tittade vi på film. Först så såg vi Predators ganska tråkig film för att vara ärlig, ganska creepy. Efter den så såg vi Resident Evil: Afterlife. Har sett den tidigare, men den är ganska bra faktiskt. Sen så bestämde vi oss för att sova eftersom det var ganska sent. Jag, Amy och Nina sov på en av sofforna. Jaiden på den andra. Jamie och Wyatt sov på golvet… Nikki sov i Jamies rum. Och Jeff och hans kompis i Jeffs rum. Väldigt utspritt alltså. Kusinerna åkte hem nästa dag och vi spenderade mesta delen av dagen med att titta på tv. På kvällen ringde Connie och berättade att snön fortfarande låg djup så vi bestämde att jag skulle stanna ännu en natt hos Chad och Amber. (Alltså natten mellan måndag och tisdag)

Så måndagskvällen kom och Connie ringde igen… De kunde fortfarande inte köra in eller ut bilarna, så vi bestämde att jag skulle stanna ännu en natt… Alltså i natt. De kommer nog ringa ikväll så får vi se hur det går. Har kort dag imorgon… ska bli skönt ^^ tror att jag är lite förkyld, det var värre igår. Håller förhoppningsvis på att bli bättre igen ^^

Har också funnit en ny sak att göra på skolbussen! Mitt nya stora intresse ^^ Nämligen:
Läsa Harry Potter och lyssna på låtarna från AVPM och AVPS! Helt underbart fantastiskt :D

Ha det bäst!
Hugs and Butterfly Kisses!
Sara’s out!


Aryah i snön förra helgen! Det var nästan upp till fönstren! :O mycket mycket snö


Kommentarer
Postat av: Pappa

Härlig bloggläsning

Lite fler bilder så vore det perfekt

Bra att du hittat sysselsättning på bussen

Sköt om dig

Hälsa

KRAM

2011-03-02 @ 21:12:03
Postat av: Joel

Låter som du har haft fullt upp. Laserdome é ju fantstiskt hade det kommit en fot (som måttenheten eller som en fot upp till ankeln?) isådanfall hör man att det har gått bra för dig att konvertera till deras enheter. bara du inte blandar ihop svenska mil med amerikanska mil kan vara ett problem :P

2011-03-03 @ 14:57:36
Postat av: Sara

Haha Joel... du har rätt. och det är fot som enheten :P :)

Laserdome äger!!!!!! Jag och Maria har redan börjat planera att köra laserdome i sommar!

2011-03-04 @ 02:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0