"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"

Jello!
Eftersom mitt senaste inlägg var lite kort tyckte jag att det var dags att skriva igen. Solen har kommit fram nu och snön smälter! Yay! Måndag eftermiddag till fredag morgon spenderade jag hos Chad och Amber så att jag kunde komma iväg till skolan utan problem. Fredag eftermiddag tog jag bussen hem, det var trevligt. När vi var på väg in till huset ringde Connie. Altanen hade ramlat ner pga av all blöt snö som låg på den. Detta gjorde så att vi inte hade någon tv, vilket ju var lite tråkigt, men det löste sig i alla fall. Sen så på lördagen så var vi hemma hela dagen utan att göra mycket alls. De fixade antennen lite så att vi kunde titta på tv igen, så vi såg några filmer och så. Jag har också dragit på mig en förkylning så jag var otroligt trött hela dagen, jag somnade först på golvet framför tvn så jag bestämde att jag kanske skulle gå och försöka sova en stund. Så jag gick och lade mig och sov i ungefär en timme. Det var ganska skönt faktiskt…

Sen så i söndags så åkte vi upp till Cook’s. Jag packade alla saker jag skulle behöva för veckan eftersom jag skulle tillbaka till Chad och Amber tills snön gåt ner mer. Vi packade oss ut till bilen, det tog oss cirka 45 minuter att gå ut till den! Det var en jobbig promenad  kan jag säga.  Jack bestämde sig för att vi skulle åka upp Omo Ranch och se om de plogat eller inte. De trodde inte det, men ville se. Så vi åkte upp och när vi kom till ett ställe på vägen där de brukar sluta ploga visade det sig att de faktiskt hade plogat hela vägen upp. Detta gjorde Jack och Connie väldigt glada, eftersom et nu tog cirka tio minuter att åka upp till Cook’s istället för en timme. Så vi kom upp och jag tog en dusch där, eftersom vi inte hade vatten hemma(de ska pumpa idag, måndag). Efter det bestämde jag mig vad jag ville ha till frukost innan jag gick upp till övervåningen där Aryah satt och tittade på tv. Så jag satte mig med henne och spendera typ hela dagen där uppe. Vi tittade på tv, filmer och så tog jag n tupplur eftersom jag fortfarande var super trött pga av att jag var tvungen att gå upp så tidigt och min förkylning som inte vill släppa! Har ju bara haft den typ tre dagar så kanske inte ska klaga men det känns för hemskt. Just det åt hallon pannkakor till frukost! Oh det var så gott! Liksom en dröm! ^^

Oh… vill tacka Maria igen för att hon hittade sångtexten till Poodles nya singel! Det gjorde mig otroligt glad eftersom jag inte kunde hitta den själv av någon dum anledning… Den heter Cuts Like a Knife och är bra. Började lyssna på Poodles igen för någon vecka sen… det var verkligen länge sen jag gjorde det! Såg då också att Jakob Samuel är med i Körslaget. Har inte riktigt hunnit kolla i det än, men jag håller ju tummarna såklart. och för de fina smsen hon skickade idag, gjorde min dag så mycket bättre. Sen efter dansen kom jag ut i solljuset...

Förkylning + sol = kliande ögon och en gråtande Sara

Jupp det är sant, kom ut i solljuset och började gråta och ögon sved som bara den, det var hemskt!!

Ja… det var väll allt för nu antagligen… Nej vänta. Hade ett otroligt trevligt samtal med Nea i söndags. Vi chattade på Facebook. Facebook chatten var otroligt seg, var väldigt jobbigt eftersom jag var tvungen att trycka ”send
” flera gånger innan det skickades.:/ men jag överlever eftersom det var så trevligt att prata med Nea igen! Vi diskuterade skola och kom fram till att Nea är väldigt smart ^^ fast det visste vi ju redan sen innan.

Hittade förresten en text jag och Maria skrev på min bilddagbok innan vi skaffade bloggen ^^ Den handlar om lite saker vi kommit på om Smurfarna. Såg försten några Smurf episoder i söndags, var lite trevligt ^^Här kommer texten:

Maria är just nu här och vi började lyssna på smurfarna... ^^ Sen kom hon på den stora frågan!! Hur gammal är gammelsmurf?!? Svaret eftersöktes på google men hittades på Wikipedia. Svaret är att han var 542 år redan på medeltiden, och alla andra smurfar är ca 100 år. Sen så finns det farfarsmurf som är äldre än gammelsmurfen... hur gammal är han då???? och vems farfar är han?!

Vi fick också reda på att alla smurfar heter Smurf!!! jobbigt.. men vissa har ju sina smeknamn... men ändå!!!!!!! detta är riktigt jobbigt! vi har också kommit på smurfarna största hemlighet; men den tänker vi inte ta här

 

Ha det super duper mega bra!
Hugs and Butterfly Kisses!
Sara’s out!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hehe visst ja jag minns den texten! och deras hemlighet :P krya på dig!!!!!

hugs

2011-03-29 @ 10:00:00
Postat av: Pappa

Hej!

Kul att läsa om din vecka!

Krya på dig snart

Kram

2011-03-29 @ 20:27:12
Postat av: Maria

Krya på dej!

Hoppas vi kan pratas till helgen, det var så länge sedan. Stor kram

2011-03-29 @ 20:44:38
URL: http://mariasgarnhandelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0