Tacka jordgubbarna för detta inlägg :)

Hej hej!

Jag är hemskt ledsen över min, som vanligt, långa frånvaro men, som alla naturare där ute i världen vet, är tvåan ett hemskt år. Jag hinner knappt sova just nu för så fort som något är klart börjar nästa sak, så det är kanske inte så konstigt att bloggen inte är första prioritet direkt. Men jag ska väl göra en kort uppdatering i alla fall.

Just nu sitter jag och äter jordgubbar som mamma och pappa precis handlat in, inte lika smakrika som sommarens men jordgubbar är ju alltid jordgubbar :D För ungefär en timme sedan kom jag hem från dagens repetition. Kanske inte har nämnt det här men jag är i alla fall med i en musikal (Jesus Christ Superstar) som kyrkan sätter upp. Vi får dock inte kalla den Jesus Christ Superstar då vi inte har de rättigheterna eller nåt sånt så vi kallar den Jesus 33 då Jesus var typ 33 år när hela korsfästningen och allt hände, fyndigt eller hur? Nej helt ärligt tycker jag att det är ett hemskt namn men vad gör man… Premiären är i alla fall på lördag så rätt snart med andra ord och för att vara helt ärlig så är vi inte direkt klara. Närvaron är väldigt dålig, vilket gör mig grymt irriterad, har man sagt att man ska vara med och göra något får man ju faktiskt ta och vara med också. Jag är i alla fall ganska nöjd med min prestation, som det mönsterbarnet jag är är jag där varje gång. Får väl ändå erkänna att jag inte direkt är någon vidare skådespelare men min sånginsatts är jag nöjd med, man kan ju inte vara bra på allt :P För er som är nyfikna spelar jag Judas så jag både sjunger och agerar en hel del.

Vad händer annars då? Inte så mycket faktiskt. Jag hinner knappt klättra alls just nu, ska köra hårt under påsklovet, och annars hinner man ju typ bara skolan. Jag har fysikprov imorn, som jag konstigt nog känner mig väldigt säker på, lär väl inte göra det imorn när jag väl sitter där men men… Sen så kommer ju alla nationella prov snart också, först på tur är svenska B. Sen kommer ännu ett kemiprov om två veckor som jag inte ens har börjat titta på då jag helt gett upp på vår kemilärare och därför även ämnet men man ska väl försöka plugga i alla fall antar jag. Ja och sen kommer matteprov, engelska och alla andra ämnen också, en ledig stund är bara att drömma om.

Något positivt är ju i alla fall att våren till slut börjar komma. Snön smälter bort mer för varje dag, när det inte får för sig att snöa lite till det vill säga :P, och solen har också börjat titta fram. Jag älskar när solen kommer tillbaka efter vintern. Under vinterhalvåret är man ju så sur och nere hela tiden men ljuset får en att lägga ett leende på läpparna igen.

Oj, det blev visst inget kort inlägg i alla fall, hehe. Vet att det är jobbigt att läsa långa inlägg men det är ju svårt att bara skriva några rader när man väl skriver, antar att jag helt enkelt inte är en sån person som skriver kort.

Jordgubbarna är slut och Maria loggar ut.

Hugs <3       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0